So stále zvyšujúcim sa stupňom vybavenia automobilu sa zväčšujú aj problémy s klimatizáciami. Najčastejšími ťažkosťami sú poruchy funkčnosti spojené so stratou chladiaceho prostriedku a nepríjemná tvorba zápachu, spôsobená zvyškovou vlhkosťou a napadnutím plesňami. Keďže klimatizácia pracuje pod stálym tlakom, sú jej súčasti vystavené prirodzenému opotrebovaniu. Aj hadice a tesnenia starnú, vysychajú a tým sa môžu stať netesnými.
O to dôležitejší je pravidelný servis klimatizácie. Pre trvalú a bezchybnú funkčnosť by mali byť pravidelne podrobené kontrole štyri kľúčové komponenty: kompresor, kondenzátor, výparník a expanzný ventil. Ďalej treba pri pravidelnom servise kontrolovať objem náplne, preveriť, či na zariadení nie sú netesnosti a vyčerpať z neho vlhkosť – ktorá je najväčším nepriateľom klimatizácie.
Dnes máme pre mobilné klimatizácie rozšírené tri rôzne chladivá, ktoré sa nesmú zamieňať: R134a – s ktorým už nové automobily od r. 2016 nenájdeme, R1234yf ekologickejšia alternatíva prvého menovaného a R744 čisté CO2 – ekologické chladivo využívané hlavne v elektromobiloch, jeho využitie bude stále častejšie. Pre každé chladivo je určené iné zariadenie na plnenie a diagnostiku okruhu. Na to aby sme sa vyvarovali problémom s miešaním chladív R1234yf a R134a je dobré zaobstarať si analyzátor chladiva, či už na plničke alebo externý.
Netreba zabúdať na to, že servisovať treba aj hybridné automobily, alebo elektromobily.
Tu sa stretávame s dôležitým faktom a to je typ oleja plneného do systému klimatizácie. Ten si treba overiť u výrobcu automobilu. Ak je to olej s označením POE (polyolester) -je nevodivý a neovplyvňuje elektrické súčasti - takýto olej nesmieme miešať s inými olejmi s označením PAG (Polyalkylénglykol) - ktorý je používaný pre bežné kompresory, je syntetický a hygroskopický (pohlcuje vlhkosť). Tu by sme mohli narobiť pri samotnej údržbe poriadnu paseku, keďže kompresor elektromobilu spadá pod vysokonapäťové komponenty. Taktiež by sme nemali miešať oleje pre iné typy chladiva. Každé chladivo má svoj typ oleja, teda PAG a POE vhodné pre R134a, alebo vhodné pre R1234yf. Ďalšia kategória je olej pre chladivo R744. Z tohto hľadiska je vhodné mať preplachový systém oleja pre plničku klimatizácie, ak ju chceme používať na elektromobily, hybridy aj čisto spaľovacie autá. Po každom úkone na klasickom aute musíme prepláchnuť dávkovací systém oleja plničky, keď ideme robiť elektro auto a meniť typ oleja. Alebo môžeme mať jednoducho viac zariadení.
V elektromobiloch sa stretávame aj s ďalším zariadením, ktorého funkcie by sme mali mať v malíčku pred jeho údržbou - tepelným čerpadlom.
Tepelné čerpadlo nám zabezpečuje chladenie aj kúrenie. Jeho úlohou je zbierať odpadové teplo z viacerých elektrických zdrojov vo vozidle. Zozbierané teplo ale nie je prenášané priamo do kabíny. Teplo z trakčných motorov, batérie či systému nabíjania sa priamo využíva na odparovanie chladiva, ktoré mení svoje skupenstvo z kvapaliny na plyn. Kompresor následne tlačí tento plyn do kondenzátora, kde sa znova mení na kvapalinu. Tento jednoduchý proces produkuje ďalšie teplo, ktoré sa znova využije na chod tepelného čerpadla a tiež na vyhrievanie kabíny.
Vďaka tepelnému čerpadlu a jeho efektivite sa nespotrebováva až tak veľké množstvo energie z batérie, ako u elektrického kúrenia, teda sa predlžuje samotný dojazd elektromobilu hlavne v zime pri využívaní kúrenia.
Kvôli rozmanitosti klimatizačných systémov potrebuje byť dnes bežný servis vybavený už minimálne dvomi servisnými zariadeniami. Pribúdaním systému CO2 bude v blízkej budúcnosti nutnosť zaobstarať si aj tretie servisné zariadenie. U tohto typu klimatizácie bude nutnosť získať aj nové informácie absolvovaním odborných školení.